15 Mac 2012

KURSUS KEPIMPINAN PENGURUSAN PUSAT SUMBER SEKOLAH

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Selamat bercuti kepada guru SEMEKAP. Sambil bercuti, semoga dapat membereskan tugasan memeriksa kertas jawapan pelajar kita. Markah perlu key-in dalam aplikasi SAPS Kementerian Pelajaran Malaysia. Pastikan juga markah TOV dan ETR disempurnakan sekali.

Saya pula diarahkan oleh Jabatan Pelajaran Selangor untuk hadir kursus di IAB Genting Higland pada 12-15 Mac 2012.

Saya rasa gembira kerana sepanjang perkhidmatan saya sebagai guru, inilah satu-satunya kursus yang tidak pernah saya terlibat. Saya sendiri tidak pernah terlibat secara terus dengan urusan Pusat Sumber di sekolah.

Saya perlu mengubah tanggapan saya selama hari ini bahawa Pusat Sumber itu hanya berkisar pada perpustakaan dan yang ada di dalamnya sahaja. Pada hakikatnya pusat sumber itu mempunyai konsep yang lebih luas.

Saya berharap warga SEMEKAP akan dapat bergerak menggunakan pusat sumber pada takrifan yang betul dan sebenarnya. Menjadi tanggungjawab para guru menjadikan para murid kita menggunakan segala sumber yang ada dan kita perlu berusaha mewujudkan sumber yang menyeluruh di seluruh kawasan sekolah kita. Seluruh kawasan sekolah kita sepatutnya menjadi pusat sumber.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan